Ledelse af overtalelse – fire trin til succes

Som en leder, din succes afhænger af din evne til at få tingene gjort: op, ned og på tværs af alle linjer. For at overleve og få succes, må du lære fire væsentlige færdigheder til at overtale folk. Du skal overbevise andre om at handle på dine vegne, selv når du har ingen formel myndighed.
Overtalelse er en væsentlig færdighed for alle ledere, der kræver du at flytte mennesker mod stilling ikke hold de i øjeblikket. Du skal ikke kun gøre en rationelle argument, men også ramme dine idéer, tilgange og løsninger på måder, der appellerer til forskellige grupper af mennesker med grundlæggende menneskelige følelser.
Berede vejen
Enhver direkte forsøg på at overtale kan provokere kolleger modsætte sig og polarisere. For overtalelse er en læring og forhandlingsprocessen, den skal omfatte tre faser: discovery, forberedelse og dialog.
Før du overhovedet begynder at tale, skal du overveje din placering fra alle vinkler. Præsentere dine ideer tager planlægger at lære om din målgruppe og Forbered dine argumenter.
Dialog opstår både før og under overtalelse proces. Du skal invitere folk til at diskutere løsninger, diskuterer berettigelsen af din position, tilbyde ærlige tilbagemeldinger og foreslå alternativer. Du skal teste og revidere ideer til kollegers bekymringer og behov. Succes afhænger af, at være åben og villig til at indarbejde kompromiser.
Fire trin til vellykket overtalelse
Førende gennem overtalelse kræver du at følge fire væsentlige skridt:
1. at etablere troværdighed. Troværdighed udvikler sig fra to kilder: ekspertise og relationer. Lyt omhyggeligt til andres forslag. Etablere et miljø, hvor de kender deres udtalelser er værdsat. Forbered dig ved at indsamle data og oplysninger, som både støtte og modsiger dine argumenter.
2. forstå dit publikum. Ramme dine mål på en måde, der identificerer ubestridt. Dit primære mål er at identificere konkrete fordele som din målgruppe kan relatere. Dette kræver samtaler at indsamle vigtige oplysninger ved at stille tankevækkende spørgsmål. Denne proces beder ofte dig om at ændre din første argument eller omfatter kompromiser. Identificere centrale beslutningstagere, interessenter og organisationens netværk af indflydelse. Lokalisere deres interesser og hvordan de se alternativer.
3. styrke dine holdninger med levende sprog og overbevisende beviser. Overtalelse kræver du at fremlægge bevis: stærk data i flere former (historier, grafer, billeder, metaforer og eksempler). Gøre din holdning, der kommer i live ved hjælp af levende sprog, der supplerer grafik. I de fleste tilfælde, en bundsolid argument:
-Er logisk og konsekvent med fakta og erfaringer
-Positivt løser dit publikums interesser
-Eliminerer eller neutraliserer konkurrerende alternativer
-Genkender og behandler kontor politik
-Modtager påtegninger fra objektive, autoritative tredjemand
4. Tilslut følelsesmæssigt. Din forbindelse til dit publikum skal vise både intellektuelle og følelsesmæssige engagement til din position. Vellykket persuaders dyrke en præcis fornemmelse af deres publikum følelsesmæssige tilstand, og de justere deres argumenter tone i overensstemmelse hermed. Uanset hvad din holdning, du skal matche din følelsesmæssige inderlighed din audienceâ €™ s evne til at modtage din besked.
I nutidens organisationer, er arbejde generelt afsluttet af tværfunktionelle teams af peers, med en blanding af baby boomers og Gen-Xers, der viser lidt tolerance for myndighed. Elektronisk kommunikation og globalisering har yderligere udhulet den traditionelle hierarki. Folk, der udfører arbejde ikke bare spørge “Hvad skal jeg gøre?” men “Hvorfor gør jeg det?”
Ledere skal besvare spørgsmålet “hvorfor” effektivt. Overtalelse er en væsentlig færdighed for alle ledere, der ønsker at lykkes i den 21st århundrede organisation.

Indlæg oprettet 14

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen