Som Marketing løsning er rigtige for dig?

Hvis du kører en lille virksomhed, kan så på et tidspunkt du blive konfronteret med problemet at du ønsker at geare op din markedsføring for at vokse forretningen, men på samme tid du er bange for at få det galt og at miste hvad du investere i den.
Mens store virksomheder har råd til at kaste store mængder penge på kampagner, og absorbere tab, hvis deres markedsføring virker, små virksomheder har brug for et afkast på hvert pund, de bruger. De har brug for et vist niveau af sikkerhed for, at penge og kræfter de investere vil give gode resultater. Ellers, hvad der kan ske er at de holde gør, hvad de laver allerede (som sikkert ikke fungerer som godt), eller de blæse en belastning af penge på reklame eller markedsføring i løsninger, der ikke fungerer, og derefter mister tillid hjælp eller markedsføring helt.
Hvis du ønsker at undgå at spilde penge på markedsføring og reklame, eller at få brændt af marketing konsulenter vil du ønsker at minimere din risiko og investere dine penge i løsninger, der virker for dig.
Som du læse denne artikel vil du opdage 5 muligheder for at lære hvordan du gør din egen markedsføring eller rekruttering hjælp, og de fordele og ulemper ved hver mulighed.
5 muligheder for læring markedsføring færdigheder eller få hjælp med markedsføring
1) Lær, hvordan du gør det selv gennem læsning bøger, deltage i workshops, ved hjælp af audio programmer osv.
Den indlysende fordel ved dette er at det er den billigste løsning, plus som du lære at gøre ting for dig selv, du bevare kontrollen med deres marketing program. Dog de store ulemper er at indlæringskurven er meget stejl, og det kan tage lang tid at lære, hvad der virker, plus du kan ende med at lære en masse af generelle oplysninger, ikke gælder direkte for din virksomhed eller som giver ikke dig en faktiske trin for trin-plan . Du kan lære, hvad at gøre, men ikke hvordan man gør det eller de nøjagtige trin, du skal tage for at gennemføre, hvad du har lært.
2) bruge en marketing konsulent/agentur
Fordelen ved dette er, at du effektivt udlevere problemet til en anden, der beskæftiger sig med det på dine vegne, forlader dig til at komme videre med hvad du er bedst. Ulemperne ved denne mulighed er at du ikke lære hvad der virker for din virksomhed og du er ikke længere fuldt i kontrol over din marketing funktion – så du ikke vil vide hvorfor noget virker og andre ikke.
Også, dette er formentlig den dyreste løsning, og nogle marketing konsulenter har en tendens til at ordinere deres pet løsning, før selv diagnosticere det egentlige problem og situationen. Ikke kun det, men hvis dit problem er, for eksempel manglende salg, og du vælger løsningen er PR, og derefter leje en PR-konsulent, de vil arbejde for at dit kort. Med andre ord har du diagnosticeret problemet og precribed løsningen. Men PR er muligvis ikke den bedste løsning til dit problem, og en grundig analyse af din målgruppe og din nuværende aktiviteter, budget og muligheder er nødvendig før danner den konklusion, at en PR-konsulent er svaret.
3) gruppe coaching/træning programmer
Fordelen ved dette er billigere plus regelmæssige klasser og feltarbejde, der holder dig på sporet. Nogle mennesker vil drage fordel af arbejder i en gruppe, især da de lære af andres erfaringer, og især hvis der er en “buddying” system på plads.
Ulempen er manglen på personlig coaching/rådgivning eller væsentlige input fra eksperten i undersøge netop din situation. Ikke kun det, men du vil være at gå i et tempo som dikteret af kurset dispositionen, når du vil muligvis flytte betydeligt hurtigere eller endda langsommere. Også, de fleste programmer gå gennem en række strategier som besluttet af programmet skaberen, nogle (eller mange) som finder ikke anvendelse på netop din situation. Dette gælder især, hvis programmet er designet til generiske “small business” – hvad virker for et renseri virksomhed ikke kan arbejde for en konsulent, coach eller professional.
Resultatet er at du kan 10 eller 12 strategier på en temmelig overfladisk plan for læring, snarere end homing på de 2 eller 3 strategier, der er virkelig gonna levere resultater i din virksomhed, og som er håndterbare.
4) én til én forretning/markedsføring coaching
Fordelen ved dette er den personlige opmærksomhed, og evnen til at behandle dine specifikke spørgsmål. Dette virker lidt dyrere end en gruppe uddannelsesprogram, men billigere end at ansætte en konsulent.
Hvordan dette virker varierer meget og afhænger meget af om coachen anvender en coaching model (dvs. de guide dig i at arbejde ud din egen løsninger) eller en marketing model (de påtage sig rollen som mere ligner en konsulent end en coach, og fortælle dig hvad vil arbejde for din sidde uation). De fleste synes ikke at tilbyde enhver struktur, specifikke resultater eller program af aktiviteter, så det kan være svært at fortælle, hvad du får for dine penge.
5) et struktureret program for rådgivning, træning og mentoring leveret én til én
I dette scenario konsulenten bruger en struktureret række øvelser til at analysere kundens situation, hjælpe dem med at opbygge deres marketing fundament, overvinde problemer og hindringer stående i deres måde og arbejder med dem at skabe en række marketing handlinger der fungerer bedst for dem.
Dette typisk koster omkring det samme som marketing coaching, men har mere håndgribelige resultater og konsulenten vil også gøre ting på kundens vegne i mellem sessioner. Fordelene er, at klienten er fuldt i kontrol over deres egen situation og bliver styret og lærte hvordan man gør ting for sig selv. Konsulenten vil også bruge deres ekspertise til at styre klienten mod løsninger, der vil arbejde for deres situation, deres marked og deres form for virksomhed, og bortfiltrere tilgange, der er irrelevante eller mindre tilbøjelige til at give gode resultater.
Ulemperne er, at du stadig skal gøre arbejdet selv (medmindre du betaler for at få hjælp med gennemførelsen), og hvis konsulenten hjælper dig med at udforme din besked og opbygge dit fundament, så der kan være en forsinkelse, før nogen strategier får gennemført fuldt ud. Det er virkelig den fremgangsmåde, der er analog til at bygge dit hus på rock snarere end på sand – det tager lidt længere tid at fastlægge grundlaget, men det er mere robuste, stærkere opløsning i slutningen.
© 2006 Jane Hendry, Attractioneering
Copyright 2006 Attractioneering

Indlæg oprettet 12

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen